De facilitaire markt is voortdurend in beweging. Naast kostenoptimalisatie zijn medewerkerstevredenheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen en het vergroten van toegevoegde waarde op uitvoeringsniveau belangrijke aandachtspunten op de facilitaire agenda van opdrachtgevers. Bos Facility Support vertaalt uw behoeften naar een optimale facilitaire dienstverlening.
Ontwerp en Inkoop:
- Leveren van gewenste ondersteuning gedurende het ontwerp- en aanbestedingsproces
- Bijdragen aan strategievorming facilitaire dienstverlening.
- Due Diligence: boekenonderzoek naar historisch kostenpatroon facilitaire dienstverlening ter verificatie van uitgangspunten aanbesteding.
- Prognosticeren van kwalitatief en financieel verbeterpotentieel aan de hand van een benchmarkonderzoek.
- Aanbesteden/inkopen en contracteren van de dienstverlening.
Implementatie:
- Bijdragen aan procesinrichting, begeleiden en implementeren van de nieuwe dienstverlening.
- Opstellen van overdrachtsdocument en presenteren naar interne facilitaire operatie toe.
- Trainen en begeleiden van medewerkers.
- Begeleiden van de verandering.
Operationeel management:
- Op tijdelijke basis invulling geven aan operationeel management van de in- en/of uitbestede facilitaire dienstverlening.
- Contract-, leveranciers- en performancemanagement: beheren van contracten en begeleiden van opdrachtgever naar leveranciers toe op basis van contractueel overeengekomen uitgangspunten en te realiseren kwaliteitsdoelstellingen.
Project- & Verander management:
- Begeleiden van projecten en implementaties van vraagstukken over facilitaire dienstverlening.
- Opstellen en nader uitwerken van een ontwikkelplan facilitaire dienstverlening bij start van of gedurende het contract naar concrete toekomstgerichte integrale oplossingen.
- Uitvoeren van werklast metingen per facilitaire discipline om te komen tot of verder invulling te geven aan toekomstgerichte, integrale dienstverlening.